1401/09/26

پایان نامه ها و مقالات تحقیقاتی | الف) این پایان‌نامه درصدد است تا به سؤال اصلی زیر پاسخ گوید: – پایان نامه های کارشناسی ارشد

برای پرداختن ‌به این شکاف مهم، این مطالعه تعهد مدیریت برای بازاریابی داخلی را از دیدگاه کارکنان موردبررسی قرار می‌دهد و اثرات مستقیم و غیرمستقیم آن را بر نگرش کاری کارکنان و همچنین اثر مستقیم آن را بر رضایت شغلی و اثر رضایت شغلی بر نگرش کاری کارکنان را تبیین می‌کند؛ که شامل احساسات کارمند نسبت به کار و تمایل او در تلاش اضافی که از طریق شیوه های بازاریابی داخلی مؤثر است. درک تأثیر تعهد مدیریت برای بازاریابی داخلی در رضایت شغلی و درنهایت در نگرش کاری کارکنان در اینکه تیم مدیریت باید چگونه در وهله اول ایجاد انگیزه نماید و خدمات پشتیبانی کارکنان در ارائه خدمات برجسته اطلاق می‌شود.

    1. اهمیت و ضرورت مطالعه

گردشگری در سال‌های اخیر از مفهوم صرف مسافرت به صورت صنعتی عظیم و در حال گسترش درآمده است. این صنعت در حال حاضر نقشی مهم و درخور توجه در اقتصاد جهانی و اقتصاد کشورهای مختلف جهان (اعم از توسعه‌یافته یا در حال توسعه و حتی کشورهای فقیر) بازی می‌کند. افزایش رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی (گردشگری اشتغال‌زاترین صنعت جهان است) و تأثیر شگرف در افزایش تولید ناخالص ملی کشورها، ازجمله مهم‌ترین و درخور توجه ترین تأثیرات اقتصادی گردشگری می‌باشد. این تأثیر اقتصادی خود سبب ایجاد امنیت اجتماعی و افزایش رفاه کشورهای گردشگر پذیر شده و درعین‌حال به دلیل افزایش تعاملات و ارتباطات گردشگران با جامعه میزبان سبب نزدیکی جوامع مختلف و ایجاد صلح گردیده است. ازاین‌رو ما در این پژوهش جامعه آماری خود را کارکنان این صنعت (هتل داری) انتخاب کرده‌ایم تا بتوانیم کمکی را در بهبود خدمات و افزایش سودآوری این صنعت که قطعاً با افزایش کیفیت خدمات آن‌ ها شاهد رونق صنعت گردشگری کشور خواهیم بود.

    1. اهداف

هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تأثیر ادراک از تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی بر نگرش کاری کارکنان است. همچنین بررسی نقش میانجی شیوه های بازاریابی داخلی و رضایت شغلی در رابطه بین تعهد مدیریت و نگرش کاری کارکنان است. شناسایی ارتباط بین هر یک از مؤلفه‌های بازاریابی داخلی با تعهد مدیریت، رضایت شغلی با تعهد مدیریت و ارتباط بین مؤلفه‌های بازاریابی داخلی با یکدیگر از دیگر اهداف این تحقیق است.

    1. سؤالات تحقیق

الف) این پایان‌نامه درصدد است تا به سؤال اصلی زیر پاسخ گوید:

    1. آیا تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی بر نگرش کاری کارکنان تأثیر دارد؟

  1. آیا رضایت شغلی بر نگرش کاری کارکنان تأثیر دارد؟

ب) سؤال فرعی این پژوهش عبارت است از:

    1. آیا تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی بر شیوه های بازاریابی داخلی تأثیر دارد؟

    1. آیا شیوه های بازاریابی داخلی بر نگرش کاری کارکنان تأثیر دارد؟

    1. آیا تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی بر رضایت شغلی تأثیر دارد؟

  1. آیا شیوه های بازاریابی داخلی بر رضایت شغلی تأثیر دارد؟

    1. فرضیه‌ها

  • فرضیه‌های اصلی این پژوهش عبارت است از:

    1. تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی بر نگرش کاری کارکنان تأثیر مثبت دارد.

  1. رضایت شغلی بر نگرش کاری کارکنان تأثیر مثبت دارد.

  • فرضیات فرعی پژوهش حاضر عبارت است از:

    1. تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی تأثیر مثبتی بر ارتباطات داخلی رسمی‌دارد.

    1. تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی تأثیر مثبتی بر ارتباطات داخلی غیررسمی دارد.

    1. تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی تأثیر مثبتی بر انتشار اطلاعات دارد.

    1. تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی تأثیر مثبتی بر ‌پاسخ‌گویی‌ سازمان دارد.

    1. ارتباطات داخلی رسمی تأثیر مثبتی بر نگرش کاری کارکنان دارد.

    1. ارتباطات داخلی غیررسمی تأثیر مثبتی بر نگرش کاری کارکنان دارد.

    1. انتشار اطلاعات تأثیر مثبتی بر نگرش کاری کارکنان دارد.

    1. ‌پاسخ‌گویی‌ سازمان تأثیر مثبتی بر نگرش کاری کارکنان دارد.

    1. تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی تأثیر مثبتی بر رضایت شغلی دارد

  1. شیوه های بازاریابی داخلی تأثیر مثبتی بر رضایت شغلی دارد.

    1. مدل مفهومی تحقیق

شیوه های بازاریابی داخلی

H7

H3

H4

H8

H8 H5

H6

H9 H9

H10

H1

H12

H12

H11 H11

H

H2

شکل شماره (۱-۱): مدل مفهومی تحقیق

منبع: برگرفته از مدل تو، مارتین و یو[۱] (۲۰۱۵)، لینگز و گرینلی[۲] (۲۰۰۵) و عمران، عارف، چیما و عظیم[۳] (۲۰۱۴)

    1. روش تحقیق

      1. معرفی جامعه آماری

جامعه آماری این تحقیق کارکنان هتل‌های چهار ستاره و بالاتر شهرهای تبریز و ارومیه است. تعداد این هتل‌ها در شهر تبریز پنج و در ارومیه پنج هتل است.

      1. نوع تحقیق

این تحقیق به لحاظ استفاده از داده های عددی از نوع تحقیقات کمّی است. همچنین از نظریه ها، قانون‌ها، اصول و فنون ارائه شده در تحقیقات گوناگون برای حل مسائل اجرایی و واقعی تحقیق حاضر استفاده شده است، ‌بنابرین‏ ازلحاظ هدف، جزء تحقیقات کاربردی بشمار می‌رود (خاکی.۱۳۹۱). در تحقیق حاضر رابطه میان متغیرها بر مبنای هدف تحقیق تحلیل گردیده، ازاین‌رو بر اساس نحوه گردآوری داده نیز از نوع توصیفی همبستگی است.

      1. فرایند اجرای تحقیق

فرایند اجرایی تحقیق حاضر به‌قرار زیر می‌باشد:

    • شناسایی و تعریف مسئله

    • جمع‌ آوری بیشینه نظری

    • تدوین چارچوب نظری

    • فرضیه‌سازی

    • تهیه مدل مفهومی

    • طراحی ابزار گرداوری

    • جمع‌ آوری داده ها

    • تجزیه‌و تحلیل

  • نتیجه‌گیری و پیشنهاد

      1. فنون و ابزار گرداوری داده ها

ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد با مقیاس لیکرت پنج گزینه‌ای بوده است. پرسشنامه‌ی مورداستفاده در پژوهش متشکل از دودسته سؤالات عمومی و تخصصی است. دسته اول سؤالات عمومی پیرامون مشخصات فردی پاسخ‌دهندگان مانند سن، میزان تحصیلات، سمت و سابقه کار خواهد بود و بقیه سؤالات به سنجه‌های مربوط به متغیرهای پژوهش اختصاص‌یافته است.

      1. طرح نمونه‌گیری

با توجه به تعداد اعضای جامعه که بالغ‌بر ۷۸۰ نفر است حجم نمونه از طریق فرمول کوکران برابر با ۲۵۸ نفر به دست آمد؛ و به دلیل زیاد بودن هتل‌ها و همچنین به دلیل اینکه متغیرهای تحقیق متغیرهای فردی می‌باشد، از روش خوشه‌ای برای نمونه‌گیری استفاده شده است.

      1. شیوه و ابزار تحلیل داده ها


فرم در حال بارگذاری ...