1400/02/31

پایان نامه ارشد حسابداری:رابطه بین فرهنگ و میزان اشتباهات حسابداری کشف شده توسط حسابرسان

.

فرضیه دوم : بین میزان فردگرایی و میزان اشتباهات حسابداری کشف شده در شرکتها رابطه با اهمیتی وجود دارد .
حسابداری

فرضیات پژوهشی فرضیه دوم شامل دوازده فرضیه فرعی بشرح زیر تبیین می گردد :

  • بین میزان فردگرایی و قدر مطلق اشتباهات حسابداری سرفصل حسابها و اسناد دریافتنی رابطه با اهمیتی وجود دارد.

۱-۲-۲ بین میزان فردگرایی و قدر مطلق اشتباهات حسابداری سرفصل موجودیهای مواد و کالا رابطه با اهمیتی وجود دارد.

۱-۳-۲  بین میزان فردگرایی و قدر مطلق اشتباهات حسابداری سرفصل حسابها و اسناد

پرداختنی  رابطه با اهمیتی وجود دارد.

۱-۴-۲ بین میزان فردگرایی و قدر مطلق اشتباهات حسابداری سرفصل سود وزیان انباشته رابطه با اهمیتی وجود دارد.

۲-۱-۲ بین میزان فردگرایی و نسبت قدر مطلق اشتباهات حسابداری(به مبلغ سرفصل ) سرفصل حسابها و اسناد دریافتنی رابطه با اهمیتی وجود دارد.

۲-۲-۲ بین میزان فردگرایی ونسبت  قدر مطلق اشتباهات حسابداری (به مبلغ سرفصل ) سرفصل موجودیهای مواد و کالا رابطه با اهمیتی وجود دارد.

۲-۳-۲  بین میزان فردگرایی ونسبت  قدر مطلق اشتباهات حسابداری(به مبلغ سرفصل )  سرفصل حسابها و اسناد پرداختنی رابطه با اهمیتی وجود دارد.

۲-۴-۲  بین میزان فردگرایی ونسبت  قدر مطلق اشتباهات حسابداری (به مبلغ سرفصل ) سرفصل سود و زیان انباشته رابطه با اهمیتی وجود دارد.

۳-۱-۲ بین میزان فردگرایی و نسبت قدر مطلق اشتباهات حسابداری(به مبلغ جمع داراییها) سرفصل حسابها و اسناد دریافتنی رابطه با اهمیتی وجود دارد.

۳-۲-۲ بین میزان فردگرایی ونسبت  قدر مطلق اشتباهات حسابداری (به مبلغ جمع داراییها) سرفصل موجودیهای مواد و کالا رابطه با اهمیتی وجود دارد.

۳-۳-۲ بین میزان فردگرایی ونسبت  قدر مطلق اشتباهات حسابداری(به مبلغ جمع  بدهیها وحقوق صاحبان سهام)  سرفصل حسابها و اسناد پرداختنی رابطه با اهمیتی وجود دارد.

۳-۴-۲  بین میزان فردگرایی ونسبت  قدر مطلق اشتباهات حسابداری (به مبلغ جمع  بدهیها وحقوق صاحبان سهام ) سرفصل سود و زیان انباشته رابطه با اهمیتی وجود دارد.

همانطور که ملاحظه می گردد ۲۴ فرضیه  فرعی در بالا تشریح گردید به منظور تاثیر و اندازه گیری متغیر تعدیل گر (نوع مالکیت ) کل فرضیه های اشاره شده در بالا با درنظر گرفتن متغیر تعدیل گر مورد آزمون مجدد قرار خواهند گرفت.

همچنین  شایان ذکر است که فرضیه های ۱-۴-۱ و ۱-۴-۲ تحقیق که به بررسی رابطه بین میزان مولفه های فرهنگی و قدر مطلق اشتباهات حسابداری سرفصل سود و زیان انباشته پرداخته است و از آنجایی که تعدیلات این سرفصل بیانگر خالص اشتباهات کلی یک شرکت در طی یک سال مالی می باشد نتیجه این فرضیات فرعی بعنوان نتیجه کلی فرضیه های اصلی این تحقیق  تلقی و مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد .
دانلود تحقیق و پایان نامه

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

- سوالات و اهداف تحقیق

هدف از اجرای این تحقیق آن است که تاثیرات فرهنگ بر رفتار حسابداران و حسابرسان در حوزه ارزیابی عملکرد مدیران شرکتها و میزان اشتباهات حسابداری در ارقام مالی صورتهای مالی مورد بررسی وارزیابی قرار گیرد دراین تحقیق موضوع فرهنگ با توجه به تئوری و دیدگاه هافستد از جنبه دو مولفه میزان فاصله قدرت و میزان فرد گرایی مورد بحث قرار میگیرد سوالات تحقیق را می توان بصورت زیر مطرح کرد

آیا بین میزان فاصله قدرت در یک شرکت با میزان اشتباهات حسابداری کشف شده توسط حسابرسان در آن شرکت رابطه ای وجود دارد ؟ و آیا رابطه مد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است ؟

آیا بین میزان فردگرایی در یک شرکت با میزان اشتباهات حسابداری کشف شده توسط حسابرسان در آن شرکت رابطه ای وجود دارد ؟ و آیا رابطه مد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است ؟


فرم در حال بارگذاری ...