1400/02/31

دانلود پایان نامه درباره رابطه بین میزان فاصله قدرت و قدر مطلق اشتباهات حسابداری حسابها و اسناد دریافتی

.

- فاصله قدرت در محیط کار

اغلب افراد زندگی کاری شان را در اوج جوانی شروع می نمایند، یعنی بعد از زمانی که تجربیاتی را در خانواده ومدرسه کسب نموده اند.
دانلود پایان نامه

نقش والد- بچه ومعلم- دانش آموز اکنون به وسیله نقش کارفرما- زیردست جایگزین گردیده است، وتعجبی ندارد که طرز تلقی ها نسبت به والدین، به ویژه پدران ونسبت به معلمان که بخشی از برنامه ذهنی ما هستند به کارفرمایان منتقل می شود.

در وضعیت فاصله قدرت بالا مافوق ها وزیردستان همدیگر را نابرابر در نظر می گیرند، سیستم سلسله مراتب مبنای این نابرابری موجود می باشد. سازمان های متمرکز از نظر قدرت تا حد ممکن در دست چند نفر می باشند زیردستان انتظار دارند که به آنها بگویند چه کاری باید انجام دهند. تعداد زیادی پرسنل نظارتی وجود دارند که از ساختارهای بلند سلسله مراتبی به یکدیگر گزارش می دهند: سیستم های حقوقی شکاف های وسیعی بین افراد بالایی وپایینی سازمان نشان می دهند. کارگران به نسبت فاقد تحصیلات هستند وکار یدی جایگاه بسیار پایین تری نسبت به کار دفتری دارد. مافوق ها دارای قوانین حمایتی هستند وقرار دادهای بین مافوق ها وزیردستان به نظر می رسد که به نفع مافوق ها می باشند. یک کارفرمای ایده آل از دیدگاه زیردستان یک آدم مستبد خیرخواه یا یک پدر خوب می باشد. پس از تجربیاتی با پدران بد، آنها ممکن است از نظر ایدئولوژیکی اقتدار کارفرما را کاملاً نپذیرند، در صورتی که در عمل آن را می پذیرند.

در شرایط فاصله قدرت کم زیردستان ومافوق هایشان تقریباً با همدیگر به صورت برابر رفتار می نمایند: سیستم سلسله مراتبی صرفاً نابرابری نقش ها را می رسانند وبرای متقاعد شدن ایجاد شده اند، ونقش ها ممکن است تغییر یابند، به نحوی که شخصی که امروز زیردست من می باشد ممکن است فردا کارفرمای من باشد.

سازمان ها نسبتاً غیر متمرکز هستند، ودارای هرم های مسطح وتعداد محدودی پرسنل نظارتی می باشند. فاصله حقوقی بین شغل های بالا وپایین تقریباً کوچک می باشد، کارگرها کاملاً شایسته هستند وشغل هایی که نیازمند مهارت های بالا دستی هستند نسبت به شغل های دفتری با مهارت پایین در جایگاه بالاتری قرار دارند. امتیازات ویژه برای بالا دستی ها اساساً نامطلوب است وهمگان بایستی از پارکینگ، سرویس بهداشتی وبوفه یکسانی استفاده نمایند. زیردستان بایستی به راحتی به مافوق ها دسترسی داشته باشند وکارفرمای ایده آل یک دموکرات دارای منابع می باشد (وبنابراین مورد احترام هم باشد) انتظار می رود با زیردستان قبل از اتخاذ هر تصمیمی که بر کارشان تأثیر گذار است مشورت شود اما آنها بایستی بپذیرند که کارفرما تصمیمات نهایی را اخذ خواهد نمود( فرهنگی ،۱۳۸۶،۶۷)۱ .

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

- سوالات و اهداف تحقیق

هدف از اجرای این تحقیق آن است که تاثیرات فرهنگ بر رفتار حسابداران و حسابرسان در حوزه ارزیابی عملکرد مدیران شرکتها و میزان اشتباهات حسابداری در ارقام مالی صورتهای مالی مورد بررسی وارزیابی قرار گیرد دراین تحقیق موضوع فرهنگ با توجه به تئوری و دیدگاه هافستد از جنبه دو مولفه میزان فاصله قدرت و میزان فرد گرایی مورد بحث قرار میگیرد سوالات تحقیق را می توان بصورت زیر مطرح کرد
حسابداری

آیا بین میزان فاصله قدرت در یک شرکت با میزان اشتباهات حسابداری کشف شده توسط حسابرسان در آن شرکت رابطه ای وجود دارد ؟ و آیا رابطه مد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است ؟

آیا بین میزان فردگرایی در یک شرکت با میزان اشتباهات حسابداری کشف شده توسط حسابرسان در آن شرکت رابطه ای وجود دارد ؟ و آیا رابطه مد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است ؟


فرم در حال بارگذاری ...