1400/02/31

دانلود پایان نامه با عنوان ارزیابی اتکا معامله گران بورس به اطلاعات سرمایه فکری

.

سرمایه سازمانی

یکی از طبقات معمول اقلام نامشهود سرمایه سازمانی یا ساختاری است. سرمایه سازمانی بیان کننده توانایی بهره گیری بوسیله روش های هماهنگ شده از منابع در دسترس شرکت است. ادبیات گذشته پیشنهاداتی را در  مورد، مواردی که تحت عنوان سرمایه سازمانی شناخته می شود، ارائه کرده است. فرهنگ سازمانی را می توان به عنوان یکی از اجزای سرمایه سازمانی نام برد که قوانین و مقرراتی را جهت بهبود فعالیت های کارکنان ایجاد کرده است.

همچنین سرمایه سازمانی عبارتست از سیستم فناوری اطلاعاتی که از روش های اجرای فعالیت شرکتها محافظت می کند و ارتباط یکپارچه ای را برای شرکت فراهم می آورد.

مدل پالیک به دلیل مزایایی که نسبت به سایر مدل ها دارد بعنوان مدل سنجش سرمایه فکری در این تحقیق انتخاب شده است، که مهمترین مزایای آن عبارتند از:
دانلود پایان نامه

    1. یکی از مزایای این مدل اینست که یک مبنای استاندارد و سازگاری را از اندازه گیری فراهم می کند.در واقع روشهایی که بتوانند سرمایه فکری را بطور دقیق اندازه گیری کنند محدود می باشند.
    2. این مدل مبتنی بر هر دو جنبه، ارزیابی کارآیی و خلق ارزش از دارایی های ملموس و ناملموس در یک شرکت می باشد.
    3. کلیه داده های استفاده شده در محاسبه سرمایه فکری مبتنی بر اطلاعات استاندارد حسابداری و مالی که بطور معمول در گزارش های مالی شرکت، درج شده است، می باشند. بنابراین محاسبات مبتنی بر هدف، قابل رسیدگی، تصدیق و تایید می باشند.اغلب روش های محاسبه سرمایه فکری، به علت اینکه در اندازه گیری ذهنی بوده و مشکلات زیادی را در جریان اندازه گیری ایجاد می کنند، مورد انتقاد قرار می گیرند.

حسابداری

  1. این مدل، در تحقیقات و پژوهش های معتبر خارجی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

تصمیمات سرمایه گذاران بورس اوراق بهادار تهران
تصویر درباره بازار سهام (بورس اوراق بهادار)

در م‍طال‍ع‍ه‌ رف‍ت‍ار ع‍وام‍ل‌ م‍وث‍ر ب‍ر ت‍ص‍م‍ی‍م‍ه‍ای‌ س‍رم‍ای‍ه‌ گ‍ذاری‌ ، ج‍س‍ت‍ج‍وی‌ م‍ت‍غ‍ی‍ره‍ای‍ی‌ ک‍ه‌ ب‍ت‍وان‍د اث‍رات‌ ع‍وام‍ل‌ م‍وث‍ر ب‍ر ت‍ص‍م‍ی‍م‍ه‍ای‌ س‍رم‍ای‍ه‌ گ‍ذاری‌ را ت‍وضیح‍‌ ده‍د از اه‍م‍ی‍ت‌ ب‍س‍ی‍ار ب‍الای‍ی‌ ب‍رخ‍وردار اس‍ت‌ ، زی‍را س‍رم‍ای‍ه‌ گ‍ذاری‌ ه‍م‍واره‌ ب‍ا ف‍رص‍ت‍ه‍ا و ن‍گ‍ران‍ی‌ ه‍ا ه‍م‍راه‌ اس‍ت‌ . ی‍ک‍ی‌ از راه‍ه‍ای‌ ک‍اه‍ش‌ ای‍ن‌ ن‍گ‍ران‍ی‌ ه‍ا ش‍ن‍اس‍ای‍ی‌ ع‍وام‍ل‌ ت‍اث‍ی‍ر گ‍ذار ب‍ر ت‍ص‍م‍ی‍م‍ه‍ای‌ س‍رمایه‍‌ گ‍ذاری‌ روی‌ س‍ه‍ام‌ ش‍رک‍ت‌ ه‍ا اس‍ت‌ .

عوامل مؤثر بر تغییرات قیمت سهام:

ارزش ویژه مؤسسات مختلف با یکدیگر فرق می کند، زیرا میزان قابلیت فروش و ریسک آنها متفاوت است. حتی» قیمت بازار « سهام یک مؤسسه نیز در طول زمان تغییر می کند. چنانچه تقاضا برای پول نسبتاً زیاد باشد و در عین حال مقدار عرضه آن کم یا محدود باشد، قانون عرضه و تقاضا ایجاب میکند که قیمت پول )یعنی نرخ بهره وام یا نرخ بازده مورد لزوم ارزش ویژه(  بیش از حالتی باشدکه عرضه پول از تقاضای آن بیشتر است.

عوامل موثر بر تغییرات قیمت سهام عبارتند از:

بودجه شرکت و پیش بینی سود هر سهم، تغییرات قیمت سهام در سالیان گذشته و میزان تولید و فروش یکسان، وضعیت خاص صنعت، سیاست های پولی و مالی کشور، تقسیم سود سهام، طرح های توسعه و افزایش سرمایه، تر کیب دارایی ها و سرمایه گذاری ها،  اعتبار و سابقه شرکت، بدهی های احتمالی، اطلاعات درونی شرکت و شایعات، نسبت قیمت به درآمد هر سهم، عرضه و تقاضای سهام، مدیریت شرکت

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

اهداف تحقیق

تحقیق ما به دنبال تحقق سه هدف زیر است:

  • ارزیابی میزان دخالت اطلاعات سرمایه فکری در تصمیمات سرمایه گذاران بورس اوراق بهادر تهران.
  • رتبه بندی و تعیین اهمیت هر کدام از اجزای سرمایه فکری برای سرمایه گذاران بورس اوراق بهادر تهران.
  • لزوم انعکاس یا عدم انعکاس اطلاعات مربوط به سرمایه فکری در صورت های مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادر تهران


فرم در حال بارگذاری ...