1401/09/26

دانلود متن کامل پایان نامه ارشد | قسمت 14 – پایان نامه های کارشناسی ارشد

جفری و هاج(۲۰۰۷) عوامل تأثیرگذار در خرید آنی هنگام خرید آنلاین را مورد بررسی قرار دادند. نتایج نشان داد که تمایل به خرید آنی با میزان زمانی که افراد قبل از برخورد با قلم کالای آنی در اینترنت سپری ‌کرده‌اند در ارتباط است. بیان ‌می‌کنند که اگر خرید در اینترنت بر اساس خیریه باشد میزان خرید آنی افزایش می‍یابد زیرا دلیل عقلایی برای آن خرید به وجود می‍آید.

کاتلین واس و فابر(۲۰۰۷) تحقیقی در زمینه‍ی منبع مصرف شده: تاثیر فراهم بودن منبع خودکنترلی بر خرید آنی را به انجام رساندند که نتیجه‍ی آن نشان داد که کم شدن خودکنترلی[۱۶۴] باعث افزایش خرید آنی ‌می‌شود که در ۳ مطالعه این کار صورت پذیرفته است.

ماتیلا و ویتز(۲۰۰۸) نقش محرک‍های محیطی فروشگاه و عوامل اجتماعی بر خرید آنی را بررسی کرد و نشان داد که یک سطح واقعی از برانگیختگی وجود ندارد بلکه به میزان تحریکی که ‌مصرف کنندگان تمایل دارند بستگی دارد. دو عامل اجتماعی بر خرید آنی مؤثر است که عبارتند از همیاری کارکنان و ازدحام درک شده توسط ‌مصرف کننده.

سیلورا، لاواک، کروپ(۲۰۰۸) به بررسی خرید آنی: نقش عاطفه، تأثیر اجتماعی، سلامت ذهنی پرداخت. نتایج این تحقیق نشان داد که بخش عقلایی خرید آنی با فقدان ‌تصمیم‌گیری در ‌تصمیم‌گیری خرید در ارتباط است و خرید آنی عقلایی با سلامت ذهنی به صورت منفی در ارتباط است. بخش عاطفی خرید آنی با احساساتی از هیجان و اشتیاقی مقاومت‍ناپذیر به خرید در ارتباط است. زنان بیشتر از مردان تمایل به خرید آنی دارند و رابطه‍ای منفی میان خرید آنی و سن وجود دارد.

ژو و وانگ(۲۰۰۸) خرید آنی ‌مصرف کننده و محرک داخل فروشگاهی در سوپرمارکت‍های چینی را مورد بررسی قرار داد. این تحقیق به بررسی اثرات پوسترها در نقطه خریدPOP می پردازد و این کار را از ۲ جنبه انجام ‌می‌دهد. اثر اول به بررسی اثر ترویجی و آگاهی‍دهنده[۱۶۵](یعنی اینکه این پوسترها قیمت کمتر و تخفیف را نمایش می‌دهد) و اثر دوم اثر جوی[۱۶۶] و عملی(مثل لذت بردن، مدرن بودن، جذاب بودن) است. پوسترهای درون فروشگاهی تنها برای تخفیف و آگاهی از قیمت کمتر نبایستی باشند بلکه بایستی برای تحریک‍کننده بودن محیط نیز استفاده شوند و این پوسترها راهی برای افزایش خرید آنی ‌می‌باشد. درآمد خانوارها نقش مهمی را در خرید آنی آن ها ایفا می‍کند.

هرابادی، ورپلانکن و نیپنبرگ(۲۰۰۹) تجربه مصرف در خرید آنی در اندونزی: برانگیختگی هیجانی و ملاحظات لذت‍جویی را مورد مطالعه کردند. مطالعات آن ها نشان داد که آنی‍بودن عمومی در خرید با برانگیختگی مثبت بالا در خرید و ملاحظات لذت‍جویی در خرید رابطه دارد. برانگیختگی بالا و ملاحظات لذت جویی، موجب آنی بودن خاص در خرید ‌می‌شود.

تندای و کریسپن(۲۰۰۹) به بررسی محیط داخل فروشگاه و خرید آنی پرداختند. در این تحقیق در میان ۹عامل یافت‍شده در خرید آنی کوپن‍ها، نمایش داخل فروشگاهی، تبلیغات، رفتار کارکنان، و قیمت مهمترین عوامل هستند. ۶۲٫۵ % زیر ۳۰ سال هستند که خرید آنی دارند. محیط داخل فروشگاه بر خرید آنی مؤثر است. در میان فقیران عوامل با ماهیت اقتصادی مثل قیمت و کوپن اهمیت بیشتری دارند. جو داخل‍ فروشگاهی مثل موزیک و رایحه به بیشتر ماندن در فروشگاه کمک می‍کند.

عثمان غنی و فرزند علی جان(۲۰۱۰) مطالعه‍ای اکتشافی بر رفتار خرید آنی انجام دادند که نتایج مبین آن است که در میان تمام متغیرها تنها سن رابطه‍ای قوی با تمایل به خرید آنی دارد و هرچه سن بیشتر ‌می‌شود مقدار آن کم می شود. جنسیت آن چنان اثری ندارد. درآمد هم آنچنان اثر شگرفی ندارد.

لای(۲۰۱۰) چگونگی تاثیر وضعیت و روش‍های مالی رفتار خرید آنی در دانشجویان دانشگاه‍ها و کالج‍ها را را مورد بررسی قرار داد. نتایج نمایان ساخت که نوجوانانی که خرید آنی پایینی داشتند دوره‍های ‌برنامه‌ریزی مالی فردی را قبلاً سپری کرده‌اند. نوجوانانی که خرید آنی در آن ها بالا است این جمله را بیان ‌کرده‌اند که پول راهی برای پاداش دادن به خودشان است که این را از بچگی خود تجربه ‌کرده‌اند. نوجوانان با خرید آنی بالا بیشتر تمایل به فعالیت به صورت اعتباری هستند و نیز پول‍گراتر(فکر بیشتری ‌در مورد جنبه‍های مختلف پول ‌می‌کنند) هستند.

سانگ وان و بامگارتنر(۲۰۱۱) به مطالعه در زمینه‍ی غلبه بر(احساس) گناه و شرم در زمینه‍ی خرید آنی پرداختند. نتایج حاکی از آن است که اجتناب از استراتژی‍های مقابله‍ای با شرم در ارتباط است و استراتژی‍های مقابله‍ای مبتنی بر مشکل با گناه در ارتباط است. راه‍های جلوگیری از گناه: ‌برنامه‌ریزی جهت کاهش خرید آنی، ‌برنامه‌ریزی جهت کاهش جبران پول از دست رفته و خنثی سازی ذهنی[۱۶۷] است. راه‍های جلوگیری از شرم: به دنبال حمایت اجتماعی بودن، فراغت روانی، قبول(کنار آمدن)، مقصر دانستن دیگران است.

هانگ ژیائو و نیکولسن(۲۰۱۱) بازنمایی خرید آنی: چارچوب تحلیل رفتاری جهت بازاریابی خدمات و تحقیقات بازاریابی را انجام دادند. محقق اشاره می‍کند که آنی‍گرایی را بایستی در تحلیل رفتار ‌مصرف کننده[۱۶۸] جستجو کرد.

چانگ، اکمان و یان(۲۰۱۱) کاربرد مدل SOR در محیط خرده فروشی: نقش انگیزه لذت‍جویی در رفتار خرید آنی را مورد مطالعه قرار دادند. مطالعه بر روی۲۱۲ مصرف کننده صورت پذیرفت. نتایج نشان داد که:

    • ویژگی های محیطی فروشگاه بر واکنش هیجانی مثبت از سوی ‌مصرف کننده مؤثر است.

    • واکنش هیجانی مثبت بر رفتار خرید آنی مؤثر است.

  • انگیزه‍ی لذت‍جویی در ‌مصرف کننده به عنوان میانجی میان ویژگی‍های محیطی و واکنش هیجانی مثبت عمل می‍کند.

لین، چانگ، تین و تیان(۲۰۱۲) به تحلیل رابطه‍ی میان خرید آنی و احساس شرمساری پس از آن پرداخت. در این تحقیق ۱۵ عامل خرید آنی را مورد بررسی قرار گرفته است. مهم ترین عامل در خرید آنی “سودمند بودن[۱۶۹]” و علت اصلی پشیمانی ” نامناسب بودن[۱۷۰] ” آن است. ۵ عامل را در احساس پشیمانی ذکر ‌کرده‌است. بسته‍بندی گیرا کمترین عامل در خرید آنی است.

یون(۲۰۱۲) به مطالعه پیش زمینه‍ها و پیامدهای تجربیات داخل فروشگاهی بر اساس گونه شناسی تجربی پرداخت. محقق به بررسی اثرات مشوق‍های خرید بر تجربیات خرید برای ۳ نوع از خرده فروشی‍ها می‍پردازد(فروشگاه‍های ‌زنجیره‌ای، فروشگاه‍های حراج و فروشگاه‍های اینترنتی) همچنین ‌در مورد ۲ محصول عطر و مواد شوینده ۳۰۲ پاسخگو داشته است. نتایج نشان داد که خریداران ‌فروشگاه‌ها بیشتر تجربیات احساسی را ترجیح ‌می‌دهند درحالی که خریداران فروشگاه‍های حراجی و اینترنتی تجربیات عقلایی را ترجیح ‌می‌دهند. به علاوه در خرید عطر بیشتر احساسی هستند و شوینده‍ها عقلایی. نوع فروشگاه و نوع محصول میانجی میان مشوق‍های خرید و تجربیات آن است.


فرم در حال بارگذاری ...