1401/09/26

دانلود تحقیق-پروژه و پایان نامه | قسمت 14 – 5

۶) مادر برای کسب اطلاعات ‌در مورد نشانه های خطر در کودک از پزشک و پرسنل مراکز بهداشتی و درمانی کمک بگیرد(رفتاری)

۷) مادر برای کسب اطلاعات ‌در مورد نشانه های خطر در کودک از کتب مرتبط و غیره استفاده کند(رفتاری)

۸) مادر برای کسب اطلاعات ‌در مورد نشانه های خطر در کودک از رسانه هایی مثل رادیو و تلویزیون استفاده کند(رفتاری)

۹)مادر برای کسب اطلاعات ‌در مورد نشانه های خطر در کودک ازاطرافیانی که اطلاعات درست دارند کمک بگیرد(رفتاری)

استراتژی ها/ فعالیت ها:

۱) ارائه برنامه آموزشی به صورت سخنرانی، نوشتاری، بحث گروهی

۲) پرسش و پاسخ، بازخورد گرفتن

۳) دعوت از پرسنل مراکز بهداشتی درمانی

۴) توزیع کتابچه آموزشی

منابع:

۱) فضای آموزشی: کلاس آموزشی مراکز بهداشتی درمانی

۲) مواد و وسایل کمک آموزشی: کتابچه آموزشی، وایت بورد و ماژیک

۳) نیروی انسانی: پژوهشگر، پرسنل مراکز بهداشتی درمانی

شیوه تدریس:

۱) سخنرانی، پرسش و پاسخ

۲) نوشتاری

۳) بحث گروهی

شیوه ارزیابی:

تکمیل پرسشنامه‌ها، پرسش و پاسخ، بازخورد گرفتن

زمان ارزیابی:

قبل از مداخله و ۳ ماه بعد از شروع مداخله، ابتدا و انتهای جلسه آموزشی

جدول شماره۹: طرح درس جلسه چهارم

سازه مورد استفاده: خودکارآمدی

هدف کلی:

۱) اطمینان دادن به مادران در رابطه با توانایی آن ها در خصوص تشخیص و مراقبت از نشانه های خطر در کودک

۲) آشنایی مادران با نحوه تشخیص و مراقبت از کودک دارای نشانه خطر

۳) آشنایی مادران با نحوه مراقبت و تغذیه کودک مبتلا به عفونت های تنفسی

۴) آشنایی مادران با نحوه مراقبت و تغذیه کودک مبتلا به اسهال

۵) آشنایی مادران با نحوه تشخیص و مراقبت از کودک مبتلا به تب و تشنج

۶) آشنایی مادران با اقدامات مناسب در صورت بروز نشانه های خطر در کودک

اهداف جزئی:

۱) افزایش آگاهی مادران در رابطه با توانایی آن ها در خصوص تشخیص و مراقبت از نشانه های خطر در کودک

۲) افزایش آگاهی مادران در خصوص نحوه تشخیص نشانه های خطر

۳) افزایش آگاهی مادران در خصوص نحوه مراقبت از کودک دارای نشانه خطر

۴) افزایش آگاهی مادران در خصوص نحوه مراقبت و تغذیه کودک مبتلا به عفونت های تنفسی

۵) افزایش آگاهی مادران در خصوص نحوه مراقبت و تغذیه کودک مبتلا به اسهال

۶) افزایش آگاهی مادران در خصوص نحوه تشخیص و مراقبت از کودک مبتلا به تب و تشنج

۷) انجام اقدامات مناسب مادر در صورت بروز نشانه های خطر در کودک

اهداف رفتاری:

۱) مادر بتواند مراقبت از نشانه های خطر در کودک را لیست کند(شناختی)

۲) مادر به توانایی خود در رابطه با تشخیص و مراقبت از نشانه های خطر در کودک مطمئن باشد(نگرشی)

۳) مادر باور داشته باشد که می‌تواند اقدامات لازم در صورت بروز نشانه های خطر را انجام دهد(نگرشی)

۴) مادر با وجود کار زیاد بتواند در کلاس های آموزشی نشانه های خطر شرکت کند(رفتاری)

۵) مادر با وجود وقت کم بتواند در خصوص نشانه های خطر مطالعه کند(رفتاری)

۶) مادر بتواند نشانه های خطر در کودک را بر اساس آموزش های ارائه شده تشخیص دهد(رفتاری)

۷) مادر بتواند نحوه مراقبت از کودک دارای نشانه خطر را یاد بگیرد(رفتاری)

۸) مادر نحوه مراقبت و تغذیه کودک مبتلا به عفونت های تنفسی را یاد بگیرد(رفتاری)

۹) مادر نحوه مراقبت و تغذیه کودک مبتلا به اسهال را یاد بگیرد(رفتاری)

۱۰) مادر نحوه تشخیص و مراقبت از کودک مبتلا به تب و تشنج را یاد بگیرد(رفتاری)

۱۱) مادر کودک دارای نشانه خطر را فورا به پزشک (مرکز بهداشتی یا درمانی)برساند(رفتاری)

۱۲) مادر جهت پیگیری کودک دارای نشانه خطر به موقع به پزشک (مرکز بهداشتی یا درمانی) مراجعه کند(رفتاری)

    1. Acute Respiratory Infection ↑

    1. World Health Organisation ↑

    1. Health Belief Model ↑

    1. Oral Rehydration Salt ↑

    1. Growth Monitoring Programme Plus ↑


فرم در حال بارگذاری ...