خرید متن کامل پایان نامه ارشد | قسمت 17 – پایان نامه های کارشناسی ارشد
شیرازی، گودرزی و قنواتی (۱۳۹۰) پژوهشی با عنوان ” بررسی رابطه بین زیرسیستمهای تحول سازمانی در سازمان یادگیرنده با هوش سازمانی” انجام داده است. جامعه آماری آن ۲۱۳۲ نفر بوده است که با بهره گرفتن از جدول مورگان حجم نمونه ۳۲۷ نفر انتخاب شدند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که بین زیر سیستمهای تحول سازمانی در سازمان یادگیرنده با هوش سازمانی رابطه معنیداری وجود دارد، ضمن اینکه اتحاد و توافق بالاترین و میل به تغییر کمترین اهمیت را بین کارکنان شرکت مورد پژوهش نشان میدهد.
کرم دخت (۱۳۸۹) پژوهشی تحت عنوان” بررسی رابطه اخلاق سازمانی و اثربخشی سازمانی مدیران مدارس شهرستان بابلسر” انجام داده است. جامعه آماری آن کلیه مدیران دبیرستانهای دخترانه و پسرانه شهرستان بابلسر بوده است که نمونه های آن بر مبنای نمونهگیری تصادفی انتخاب شده شدند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که بین اخلاق سازمانی و اثربخشی سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و بین خودمداری سازمانی و اثربخشی سازمانی رابطه معناداری وجود ندارد اما بین دیگر مؤلفهها یعنی خیراندیشی و پایبندی به اصول اخلاقی با اثربخشی سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
جدول ۲-۱۱ خلاصه پیشینه داخلی.
رستهمقدم (۱۳۸۳)
مطالعه دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان سازمان یادگیرنده از دید مدیران.
در کلیه ابعاد سازمان یادگیرنده، بین وضعیت موجود و مطلوب دانشگاه تفاوت معنیداری وجود دارد..
حاجعلی (۱۳۸۸)
بررسی رابطه بین مدارس یادگیرنده و اثربخشی سازمانی در دبیرستانهای دولتی دخترانه شهر تهران.
بین سازمان یادگیرنده و اثربخشی سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
رنجبر (۱۳۸۸)
بررسی و تبیین مدیریت دانش و رابطه آن با اثربخشی سازمانی در اتاق بازرگانی ایران.
افزایش اثربخشی سازمانی در حد زیاد در رابطه با مدیریت دانش است.
پرداختچی، قهرمانی و نوری (۱۳۸۷)
مطالعه دانشگاه ارومیه بر اساس ابعاد سازمان یادگیرنده از دیدگاه اعضای هیاًت علمی دانشگاه.
دانشگاه ارومیه تا وضعیت مطلوب از نظر سازمان یادگیرنده بودن فاصله زیادی دارد.
ملکی (۱۳۹۱)
بررسی تاًثیر سازمان یادگیرنده بر عملکرد سازمانی با واسطه یادگیری سازمانی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی.
مشخص شدن، نقش و اهمیت میانجی بودن یادگیری سازمانی به عنوان یک دارایی کلیدی در فرایندهای سازمانی.
مجیدیان (۱۳۸۹)
بررسی و تبیین توانمندسازی کارکنان و رابطه آن با اثربخشی سازمانی در شرکت تولیدی بازرگانی البسکو.
بین توانمندسازی کارکنان و اثربخشی سازمانی رابطه معناداری وجود دارد.
رحیمی (۲۰۱۴)
رابطه بین ویژگیهای کارآفرینانه و مؤلفههای سازمان یادگیرنده در دانشگاه کاشان.
بین همه ویژگیهای کارآفرینانه و مؤلفههای سازمان یادگیرنده همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد.
ابیلی و همکاران (۲۰۱۴)
تأثیر مدیریت مشارکتی بر رضایت شغلی و اثربخشی سازمانی.
بین مشارکت سازمانی و رضایت شغلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و بین مشارکت سازمانی و اثربخشی سازمانی هم رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
قنبری و اسکندری (۲۰۱۳)
روابط ساده و ترکیبی سبکهای رهبری تحولی، تبادلی با اثربخشی سازمانی در مدارس.
بین سبکهای رهبری تحولی، تبادلی با اثربخشی سازمانی در کلیه مدارس رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
قنبری و همکاران (۱۳۹۳)
رابطه بین خلاقیت و هوش هیجانی مدیران با میزان کاربست مؤلفههای سازمان یادگیرنده در مدارس.
بین خلاقیت و هوش هیجانی مدیران با میزان کاربست مؤلفههای سازمان یادگیرنده در مدارس مورد مطالعه همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد.
فاتحی (۱۳۹۳)
بررسی رابطه بین هوش سازمانی و سازمان یادگیرنده در دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور تهران.
بین هوش سازمانی و سازمان یادگیرنده رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
پیک (۱۳۹۲)
رابطه سواد اطلاعاتی و اثربخشی سازمانی مدیران سازمان آموزش و پرورش استان قزوین.
بین سواد اطلاعاتی و اثربخشی سازمانی دبیران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
اردلان، اسکندری و گیلانی (۱۳۹۱)
شناسایی رابطه بین رهبری دانش و هوش سازمانی با اثربخشی سازمانی در دانشگاه بوعلی سینای همدان.
وضعیت رهبری دانش، هوش سازمانی و اثربخشی سازمانی بالاتر از سطح متوسط است و بین رهبری دانش و هوش سازمانی با اثربخشی سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
عسگری، توکلیان، طالقانی (۱۳۹۱)
بررسی رابطه بین کاربست مؤلفههای سازمان یادگیرنده و کیفیت زندگی کاری اعضای هیاًت علمی دانشگاهها.
بین کاربست مؤلفههای سازمان یادگیرنده و کیفیت زندگی کاری اعضای هیاًت علمی رابطه معنادار وجود دارد.
شیرازی، گودرزی و قنواتی (۱۳۹۰)
بررسی رابطه بین زیرسیستمهای تحول سازمانی در سازمان یادگیرنده با هوش سازمانی.
بین زیر سیستمهای تحول سازمانی در سازمان یادگیرنده با هوش سازمانی رابطه معنیداری وجود دارد.
کرم دخت (۱۳۸۹)
بررسی رابطه اخلاق سازمانی و اثربخشی سازمانی مدیران مدارس شهرستان بابلسر.
بین اخلاق سازمانی و اثربخشی سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
پیشینه خارجی
جرادات و المعانی[۱۶۳] (۲۰۱۴) پژوهشی تحت عنوان” تأثیر زیر ساختهای مدیریت دانش بر اثربخشی عملکرد سازمانهای اردن” انجام داده است. نمونه های آن برخی از سازمانهای خصوصی و دولتی انتخاب شدند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که زیر ساختهای مدیریت دانش، تأثیر قوی بر اثربخشی عملکرد سازمانها دارد و سازمانها برای کشف و انتقال دانش به کارگران، جهت بهبود خلاقیت و تمایز از سایر سازمانها، باید معاونت دانش ایجاد کنند.
حسین و همکاران[۱۶۴] (۲۰۱۴) پژوهشی تحت عنوان” سازمان یادگیرنده و تاًثیر آن بر عملکرد سازمانی و نوآوری سازمانی: چهارچوب پیشنهادی برای مؤسسات دولتی آموزش عالی مالزی” انجام داده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که برای رفع نیازهای همیشه در حال تغییر، سازمانها نیاز به یادگیری در تمام اعضای خود دارند و فرهنگ سازمان یادگیرنده اثرات مثبت مستقیمی بر عملکرد سازمانی و نوآوری سازمانی دارد و به طور بالقوه به موفقیت سازمان در درازمدت منجر میشود.
فرم در حال بارگذاری ...