1400/02/31

تحلیل نقش ارزش نهایی انعطاف پذیری بر تصمیمات ساختار سرمایه- پایان نامه ارشد

 

در بورس ایران بعد ازاستخراج شرکتهای بورسی حدود ۳۳۴ شرکت وجود دارد. که از این تعداد حدود ۲۵۱ شرکت دارای سال مالی ۲۹ اسفند هستند. از تعداد ۲۵۱ شرکت ۶۸ شرکت بعد از سال ۸۳ پذیرفته شده اند. از تعداد باقی مانده ۲۸ شرکت سرمایه گذاری، بانک ها و واسطه گری های مالی، بیمه و شرکتهای چند رشته است. با کسر این تعداد، ۱۵۵ شرکت باقی می ماند. اما با در نظر گرفتن معیار عدم وقفه معاملاتی بیش از ۳ ماه  جمعاً ۹۴ شرکت به روش حذف سیستماتیک یا نمونه هدفمند انتخاب گردید.

۷-۳نحوه جمع آوری اطلاعات:

برای محاسبات مربوط به متغیر های تحقیق حاضر که روش گردآوری آنها به صورت کتابخانه ای نیز می باشد از اطلاعات بورس اوراق بهادار و صورتهای مالی شرکتها استفاده خواهد شد. با توجه به عدم دقت کافی برخی از نرم افزار های موجود در زمینه اطلاعات شرکتها از جمله تدبیر پرداز و ره آورد نوین، تلاش می شود در این تحقیق از صورتهای مالی تک تک شرکتهای نمونه استفاده شود.
تصویر درباره بازار سهام (بورس اوراق بهادار)

۸-۳متغیر های مدل پژوهش:

مدل(۱)

مدل(۲)

 

مدل(۳)

مدل(۴): مدل بالا یعنی مدل ۳ عوامل تاثیر گذار بر نسبت اهرم شرکت است که برای بسط و تعمیم، به جای  در مدل ۱ عوامل تاثیر گذار آن وارد مدل می شوند که بعد از وارد کردن این متغیر ها مدل به صورت زیر در می آید.

مدل(۵)

مدل(۶)

متغیر وابسته تحقیق: متغیر های وابسته این تحقیق به صورت زیر می باشند که تعاریف عملیاتی آنها ارائه می گردد.

با توجه به اینکه در ایران وقفه های معاملاتی زیاد است و رابطه بازدهی شرکت با بازدهی بازار به علت وقفه مخدوش می شود محاسبه بازدهی غیر عادی به روش بازار غیر قابل اتکا می شود(نیکبخت،مومنی،۱۳۸۳). و از طرفی به علت اینکه در اغلب موارد  بدست آمده از نظر آماری معنادار نیست(ثقفی،کردستانی،۱۳۸۳) لذا نمی توان به این روش اتکا کرد. اما با وجود تمامی اشکالات موجود در این روش در این تحقیق از دو روش استفاده می شود یکی بازدهی غیر عادی به روش بازار و دیگری تفاوت  بازدهی سال جاری با متوسط بازده ۳ سال قبل به عنوان معیاری از بازدهی غیر عادی

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

  • بررسی رابطه بین ارزش نهایی انعطاف پذیری و اهرم شرکت
  • بررسی نقش ارزش نهایی انعطاف پذیری بر تصمیمات ساختار سرمایه


فرم در حال بارگذاری ...