1400/02/31

بررسی میزان دخالت اطلاعات سرمایه فکری در تصمیمات سرمایه گذاران بورس اوراق بهادر تهران-دانلود پایان نامه ارشد حسابداری

.

نکات و عوامل مهم در انتخاب اوراق بهادار:

برخی نکات که میتوانند در انتخاب یک ورقه سهم از میان اوراق سهام موجود موثر باشند، به قرار زیر است. البته این نکات جنبه عام دارند، بنابراین ممکن است درجه اهمیت آنها با توجه به نظرگاه ها و خط مشی سرمایه گذاران فرق کند.

قابلیت نقدینگی، تعداد سهام در دست عموم، تر کیب سهامداران، سود آوری، ثبات نسبی سودآوری، نسبت سود تقسیمی هر سهم، ارزش ویژه هر سهم، بافت مالی شرکت، مهلت و تاریخ پرداخت سود سهام، انتشار مستمر اطلاعات و اخبار نسبی، عمر شرکت و میزان استهلاک ماشین آلات نوع شرکت و صنعت مربوطه، تصمیمات کلان اقتصادی و عوامل سیاسی اجتماعی
عکس مرتبط با اقتصاد

مدیریت ریسک سرمایه گذاری:

معمولاً ریسک را مفهومی منفی قلم داد میکنیم یعنی چیزی که باید از آن اجتناب کرد یا تهدیدی

که امیدواریم تحق پیدا نکند، اما در دنیای سرمایه گذاری، ریسک جزئی لاینفک از فعالیت در بازار مالی است و برای کسب سود به وجود آن احتیاج داریم. درک ریسک یکی از مهم ترین بخش های آموزش مالی است. سرمایه گذاران چه مطلع باشند چه نباشند، ریسک در سرمایه گذاری هایشان به درجات مختلف وجود دارد. درک نقش ریسک به سرمایه گذاری موفق کمک خواهد کرد.

تصمیم گیری

در تعریف تصمیم گیری می توان گفت که پیش بینی و ارزیابی نتایج از راه حل های موجود و انتخاب قطعی یک راه برای رسیدن به هدف را تصمیم گیری می گویند، تصمیماتی که افراد می گیرند با توجه به میزان دانش و اطلاعات آن ها در وضعیت تصمیم گیری به سه دسته تقسیم می شود، تصمیم گیری در شرایط اطمینان، عدم اطمینان و ریسک.

عوامل روانی تأثیرگذار در تصمیمات سرمایه گذاران:

به طور کلی شواهد تجربی به دست آمده از مطالعات صورت گرفته در بازارهای سرمایه، گویای این واقعیت است که فرایند تصمیم گیری سرمایه گذاران و رفتار آنها بسیار پیچیده بوده و امکان ارائه یک الگوی واحد برای پیش بینی رفتار آنها در بازار، به راحتی میسر نخواهد بود. به طورکلی میتوان گفت که عوامل روانی تأثیرگذار بر قصد افراد به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادارعبارتند از: عوامل بیوریتمی، قدرت تحلیل ذاتی، کسب پرستیژ )وجهه( سهامدار بودن، انطباق تصویر ذهنی خریدار و تصویر واقعی شرکت، میزان درجه ریسک پذیری، میزان اعتماد به نفس.
تصویر درباره بازار سهام (بورس اوراق بهادار)

 

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 

اهداف تحقیق

تحقیق ما به دنبال تحقق سه هدف زیر است:

  • ارزیابی میزان دخالت اطلاعات سرمایه فکری در تصمیمات سرمایه گذاران بورس اوراق بهادر تهران.
  • رتبه بندی و تعیین اهمیت هر کدام از اجزای سرمایه فکری برای سرمایه گذاران بورس اوراق بهادر تهران.
  • لزوم انعکاس یا عدم انعکاس اطلاعات مربوط به سرمایه فکری در صورت های مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادر تهران


فرم در حال بارگذاری ...