1400/02/31

بررسی معیارهای رابطه سود و بازده سهام-پایان نامه رشته حسابداری

 thesis-download-2

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی ارتباط میان محافظه کاری حسابداری و تغییردر وجه نقد نگهداری شده با بازده غیر نرمال شرکت ها 

قسمتی از متن پایان نامه :

با توجه به آزمونها و تحلیل هایی که از راه رگرسیون و همبستگی در فصل (۴) انجام شد و همانطوریکه در جدول (۱۸-۴) مشاهده می شود ، مقایسه میان نتایج حاصل از رگرسیون سه متغیره بین متغیر های محافظه کاری حسابداری ،تغییر در خالص وجه نقد نگهداری شده و بازده غیر عادی و نتایج رگرسیون چهار متغیره با حضور متغیر وجه نقد بعلاوه سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت  ، نشان می‌دهد که با افزودن متغیر وجه نقد بعلاوه سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت  به مدل رگرسیونی، ضریب تعیین تعدیل شده با افزایشی  به میزان ۱% از ۲۹٫۸% به ۳۰٫۸%  رسید که این نتایج نشان دهنده این است که متغیر وجه نقد بعلاوه سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت  بر روابط بین متغیر های محافظه کاری حسابداری ،تغییر در خالص وجه نقد نگهداری شده و بازده غیر عادی تأثیر گذار است و باید به مدل رگرسیونی اضافه شود. همچنین  sig (سطح معنی داری) کمتر از۰٫۰۵می باشد که بیانگر وجود همبستگی بین این متغیر با متغیر بازده غیر عادی  می باشد. با توجه به نتایج به دست آمده،فرضیه اصلی نهم(وجه نقد بعلاوه سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت  بر رابطه بین محافظه کاری حسابداری و تغییر در خالص وجه نقد نگهداری شده با بازده غیر عادی تأثیر گذار است) ،  تأیید می شود. این نتیجه با نتیجه  تحقیق لوئیس در سال ۲۰۱۰هماهنگی دارد.

 

۱۰-۲-۵ نتایج فرضیه دهم

با توجه به آزمونها و تحلیل هایی که از راه رگرسیون و همبستگی در فصل (۴) انجام شد و همانطوریکه در جدول (۱۹-۴) مشاهده می شود ، مقایسه میان نتایج حاصل از رگرسیون سه متغیره بین متغیر های محافظه کاری حسابداری ،تغییر در خالص وجه نقد نگهداری شده و بازده غیر عادی و نتایج رگرسیون چهار متغیره با حضور متغیر اهرم مالی  ، نشان می‌دهد که با افزودن متغیر اهرم مالی  به مدل رگرسیونی، ضریب تعیین تعدیل شده تغییر نمی‌یابد که این نتایج نشان دهنده این است که متغیر اهرم مالی  بر روابط بین متغیر های محافظه کاری حسابداری ،تغییر در خالص وجه نقد نگهداری شده و بازده غیر عادی تأثیر گذار نیست و نباید به مدل رگرسیونی اضافه شود.همچنین  sig (سطح معنی داری) بیشتر از۰٫۰۵می باشد که بیانگر عدم وجود همبستگی بین این متغیر با متغیر بازده غیر عادی  می باشد. با توجه به نتایج به دست آمده،فرضیه اصلی دهم(اهرم مالی  بر رابطه بین محافظه کاری حسابداری و تغییر در خالص وجه نقد نگهداری شده با بازده غیر عادی تأثیر گذار است) ،  تأیید نمی شود. این نتیجه با نتیجه  تحقیق  فرانکل و رویچوداری در سال ۲۰۰۵هماهنگی ندارد.

 

۳-۵ نتیجه گیری کلی تحقیق

آنچه در جمع بندی و نتیجه گیری کلی آزمون فرضیه های تحقیق مبنی بر، بررسی رابطه میان متغیر های مستقل و متغیرهای تعدیل گر پژوهش با متغیر وابسته بازده غیر عادی شرکتهای موجود در بورس اوراق بهادار تهران در فاصله زمانی ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸وجود دارد ،این است که محافظه کاری حسابداری ارتباط مستقیم و منفی معنی دار با بازده غیر عادی دارد و تغییر در خالص وجه نقد نگهداری شده در شرکت ها ارتباط مثبت و معنی داری با بازده غیر عادی  دارد و همچنین از دیگر نتایج این تحقیق می توان به این نکته اشاره کرد که متغیر های تغییر در سود،  تغییر در مخارج تحقیق و توسعه، تغییر در سود سهام پرداختی، اندازه شرکت و وجه نقد بعلاوه سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت بر روابط میان محافظه کاری حسابداری و تغییر در خالص وجه نقد نگهداری شده با بازده غیر عادی تاثیر گذار هستند. نتایج به دست آمده در این پژوهش با نتایج حاصله از  تحقیقات  لوئیس در سال ۲۰۱۰ و سایرین مطابقت دارد.

 

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • آیا ارتباطی بین محافظه کاری حسابداری و بازده غیر عادی در بازار سرمایه ایران وجود دارد یا خیر؟
  • آیا ارتباطی بین تغییر در خالص وجه نقد نگهداری شده شرکت‌ها و بازده غیر عادی در بازار سرمایه ایران وجود دارد یا خیر؟

 

پایان نامه بررسی ارتباط میان محافظه کاری حسابداری و تغییردر وجه نقد نگهداری شده با بازده غیر نرمال شرکت ها 

پایان نامه بررسی ارتباط میان محافظه کاری حسابداری و تغییردر وجه نقد نگهداری شده با بازده غیر نرمال شرکت ها

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه - تز - رشته حسابداری

لینک متن کامل پایان نامه رشته حسابداری با عنوان :  با فرمت وردبررسی ارتباط میان محافظه کاری حسابداری و تغییردر وجه نقد نگهداری شده با بازده غیر نرمال شرکت ها 


فرم در حال بارگذاری ...